* اگر کسی با اصول زير سازگاری نداشته باشد با متود هميار مدرس نيز به تقابل می رسد.
۱. کارگروهی /اعتماد به اعضای کلاس
۲. ابزارها در کيفيت و سرعت، موضوعيت دارند، زيرا تسريع کننده و تسهيل کننده و قدرت
دهنده، هستند.
۳. گزارش نويسی، يک عامل پيش برنده و نيز يک امر واجب برای تحليل عملکرد.
۴. آمار )مکتوب (يکی از مهمترين محور های مديريت.
۵. اينفوگرافی، علمی برای انتقال سريع تر محتوا )و آمار(، نسبت به متن يا صوت.
۶. “توسعه سريع “و “صادر کردن “متود آموزش و “تربيت مهدوی.”
۷. نظارت جامع مسيولين /منطقه بر کلاس های تحت امر خود.
۸. نظارت سريع مسئولين
۹. ارتباط دو سويه ميان مدرس و مسيولين منطقه. (جای توضيح مبسوط دارد)
10 . کم شدن نياز، به نيروهای انسانی )در سطح مسيولين ميانی منطقه.(
۱۱ . کار منظم و زمان بندی شده در کلاس.
12 . برنامه ريزی برای تمام اجزای کلاس درس.
13 . تمکز روی تربيت به جای آموزش.
14 . خودکنترلی و خود نظاريتی برای مدرسين.
15 . مدرس، در نقشِ تدريس کننده، مربی و ناظر قرار ميگيرد؛ به جای “بازوی اجرايی کلاس و
خادم و مبصر.”
16 . ارايه گزارش به اپراتور و دريافت آمار از اپراتور به مدرس و مسيولين.
17 . تربيت و کلاس داری با بيش از يک مدرس
18 . قرار گيری مدرس قوی در کنار مدرس ضعيف تر
19 . اين متود پتانسيل استفاده برای هر مبحث آموزشی ای را دارد