يه عبارت ديگر، هميار مدرس، موارد زير را مورد تاثير قرار ميدهد:
۱. ايزو (همسان سازی): در يک سری از پارامتر های اعتقادی-دانشی-اخلاقی-رفتاری همسان سازی ايجاد مي کند.
۲. افزايش راندمان
۳. تسريع در تحقق اهداف
۴. کاهش هزينه های مالی: وقتی بدون صرف وقت و هزينه بيشتر، ميتوان راندمان را افزايش داد، يعنی هزينه ها را برای بدست آوردن بهره وری بيشتر، کاهش داديم.
۵. کنترل و نظارت بيشتر مدرس بر کلاس (مديريت جمع)
۶. ارزيابی موثر تر متربيان:
. ارزيابی دقيق تر متربيان
. ارزيابی سريع تر متربيان
. ارزيابی موثر تر و واقعی تر و عميق تر از متربيان
۷. تبديل فضای تئوری به فضای عملی
. متربی در اين فضا به صور عملی به مربی خود عرض اندام مي کند
. فضا از حالت صرفا گفتمانی، به حالت عملی (تئوری ها +عمل کردن به آموزه ها مبدل می شود)
۸. واقيت بخشی به تحليل های مدرس
. با ثبت و آمار گيری، برداشت های ذهنی و موضعی به استنباط های واقعی، مکتوب و آماری تبديل ميشود.
. “اغلب “اوقات يک اتفاق خاص، به همه چيز تعميم داده مي شود و کج فهمی اتفاق می افتد و به دنبال آن
استنباط غلط و به دنبال آن برنامه ريزی اشتباه !اما علم آمار اين غلط های مصطلح را مهار مي کند.
۹. انتقال دانش (مديريت دانش): مبحث انتقال دانش، يک سرفصل علمی و آکادميک است که در دنيا تا مقطع دکتری، تدريس ميگردد .اين علم راجع به چگونگی جمع و ثبت دانش، دسته بندی و انتقال دانش بيان دارد.
10 . کادره کردن مربی در الزامات و واجبات و توامان باز گذاشتن دست مربی: مدرس را در الزامات کادره ميکند، به اين معنی که کمک می کند تا آنچه که جزء واجبات، برای يک مدرس تعريف شده است را کنار نگذارد.